Business Event groot succes

Woensdag 5 april 2023 vond er op ons park een groots Business Event plaats. De bal werd afgetrapt door Martin Verkerk met een tennisclinic. Een flink aantal enthousiaste ondernemers namen deel aan zijn clinic. Diezelfde Martin Verkerk gaf daarna een tennisdemonstratie met Ron Kamstra, Niek Gijsen en Mark van Os. Net zoals in de finale van Roland Garros 2003 kon Martin niet de demowedstrijd naar zijn hand zetten en moest hij met een verlies genoege nemen.

Martin Verkerk na de demowedsrijd

Cor Varkevisser van het gerenommeerde grandcafé Staal op onze Lange Nieuwstraat verzorgde tijdens deze dag de catering. De saté en salades waren overheerlijk en werden gretig afgenomen door de inmiddels hongerige bezoekers.

De prachtige line-up werd door Erik Koks aangekondigd en vakkundig door Stefan de Groot met een presentatie bijgestaan. De toekomstvisie van onze vereniging werd besproken met onder andere de uitbreiding van de padelbanen en een jeugdplan. Tevens was er voor de aanwezig ondernemers een unieke kans om onze jeugdleden te sponsoren door middel van een clubtenue.

Hierna nam onze burgemeester van Velsen, Frank Dales, de microfoon over en gaf een kijkje in de keuken van de werkzaamheden van een burgemeester. Onze burgervader was nog nooit eerder op ons prachtige park geweest en was zeer onder de indruk hoe mooi het park is.

Verder kwam Eric de Lange, KNLTB padel, aan het woord. Eric vertelde aan de hand van cijfers wat voor een vlucht de sport padel in ons land heeft genomen. De cijfers liegen er niet om en in de toekomst zullen deze cijfers alleen maar blijven stijgen. Eric zijn verwachting is dat eind 2026 er 450.000 actieve padelspelers in ons land zullen zijn. Dat is hetzelfde aantal actieve tennisspelers van voor de corona!

Eric de Lange en Burgemeester Frank Dales

Het spreekwoordelijke stokje werd vervolgens overgenomen door onze witte leeuwen voorzitter, Pieter de Waard. Als een vorst nam hij plaats op de leren fauteuil die voor de gelegenheid op het podium van de sprekers was gezet. Pieter begon zijn betoog met de vergelijkingen tussen Telstar en L.T.C. de Heerenduinen. "We zijn allebei fusie clubs en allebei nog nooit kampioen van Nederland geworden!". Hierop had Pieter gelijk de lachers op zijn hand.

Telstar voorzitter Pieter de Waard

Uiteindelijk heeft Pieter 63 minuten het woord gehad. Dat vond Martin Verkerk iet wat aan de lange kant. Martin moest uiteindelijk nog geïnterviewd worden door de 'Sven Kockelmann' van de IJmond, Friso Huizinga. Het werd een boeiende interview als slotstuk van een prachtige middag en avond. Het interview ging natuurlijk over de finale van Roland Garros in 2003. Martin gaf ook een uniek kijkje in zijn leven als proftennisser en zijn relatie met top tenniscoach Nick Carr.

We willen iedereen bedanken die deze Business Event tot een succes heeft gebracht. In het bijzonder Stefan de Groot en Erik Koks zonder hun inzet was deze dag niet zo'n succes geweest.

L.T.C. de Heerenduinen is enorm trots op haar sponsoren en draagt hen een warm hart toe! Klik hier voor onze sponsorpagina.

Wil je/ jullie ook onderdeel uitmaken van de Heerenduinen sponsoren? Ook jullie bedrijfsnaam kan verbonden worden aan de snelst groeiende sport van Nederland, Padel! En/ of de al gevestigde tennissport!

Neem dan contact op met Erik Koks (0619848343) of Stefan de Groot (085-1301467) of mail beide heren via [email protected].

Friso Huizinga interviewde Martin Verkerk